امضای تفاهم‌نامه بین «سمت» و «سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری»

۲۲ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۷:۲۱ کد : ۷۶۸ اخبار
تعداد بازدید:۸۲۷
سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی و سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند.
امضای تفاهم‌نامه بین «سمت» و «سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری»

به گزارش روابط عمومی «سمت»، در راستای توسعه همکاری‌های علمی دوجانبه و هم‌افزایی در موضوعات مورد نیاز و انجام فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، تفاهم‌نامه همکاری‌‌های مشترک فی‌مابین سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری و سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی (سمت) به امضا رسید.

در این مراسم دکتر روح‌الله رضوی‌نژاد رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری و دکتر داود مهدوی‌زادگان رئیس سازمان «سمت» در محل سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری با یکدیگر دیدار کردند.
دکتر رضوی‌نژاد، ضمن معرفی اجمالی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری گفت: «از جمله فعالیت‌های این سازمان حمایت از فعالیت‌های فناورانه در دو حوزه فناوری‌های سخت و حوزه فناوری‌های علوم انسانی، اجتماعی و نرم است. این حمایت‌ها شامل حمایت‌های مادی و مشاوره‌ای و سایر حمایت‌های لازم برای فرایند رشد می‌شود.» دکتر رضوی‌نژاد در ادامه به برنامه‌های بسیج علمی و نقش سازمان در بسیج کردن ظرفیت‌های مختلف اشاره کرد.
دکتر مهدوی‌زادگان، در ابتدا ضمن گرامیداشت یاد و خاطرۀ رئیس جمهور شهید، آیت‌الله رئیسی گفت: «روحیۀ بسیجی و خستگی‌ناپذیر رئیس جمهور شهید، سبب شد تا بتواند در مدت حضورش خدمات ارزنده‌ای به جامعه ارائه نماید و همین روحیه سبب شد تا خدمتش به شهادت ختم شود.»
وی در ادامه افزود: «راه‌اندازی بسیج، برآمده از روحیۀ و فرهنگ مردمی حضرت امام خمینی(ره) بود و این مشی و منش همواره در میان علما مشاهده شده‌است. امام با تکیه به بسیج و ظرفیت مشارکت آحاد ملت به رفع مشکلات پرداخت. رویه‌ای که بعد از ایشان مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) ادامه‌دهنده و رشددهنده آن بودند.» 
دکتر مهدوی‌زادگان گفت: «دانشگاه سه رکن دارد: پرورش عالم، تولید علم و جهت‌دهی به علم؛ هر چه در دو رکن نخست موفق بوده‌ایم، متاسفانه در زمینه جهت‌دهی به علم کم‌کاری صورت گرفته است؛ لذا سازمان «سمت» یکی از برنامه‌های خود را تمرکز بر رفع این نقیصه گذاشته است. البته سازمان مطالعه و تدوین با توجه به تجربه نزدیک به چهار دهه فعالیت در عرصه پژوهش و دانایی، آمادگی دارد تا با هم‌افزایی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور گام‌های موثرتری در این مسیر بردارد.»
دکتر محمدرضا سعیدی، معاون پژوهشی «سمت» ضمن اشاره به ظرفیت علمی موجود در پژوهشکده تحقیق و توسعه علوم انسانی اعلام آمادگی کرد در راستای مهارت‌افزایی اساتید مرتبط با سازمان علمی، پژوهشی و فناوری، «سمت» می‌تواند دوره‌های تخصصی تالیف و نگارش کتاب درسی دانشگاهی برگزار کند تا تولیدات آثار اساتید از استانداردهای لازم، برخوردار شود. دکتر سعیدی از جمله برنامه‌های «سمت» را تمرکززدایی از فعالیت‌های سازمان بیان کرد و افزود: «سازمان سال گذشته هفته فرهنگی کتاب «سمت» را در دانشگاه کردستان برگزار کرد که با استقبال دانشگاهیان آن استان روبرو شد.»


در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری مشترک به امضای رؤسای دو طرف رسید. از جمله مهم‌ترین مفاد این تفاهم‌نامه عبارتند از: طراحی و اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک در زمینۀ تولید کتب مبنایی در حوزه فعالیت‌ها و اهداف طرفین، تألیف، ترجمه و تدوین کتب درسی رشته‌های مورد نیاز و مرتبط، تألیف و ترجمه کتب مبنایی در حوزه علوم انسانی، برگزاری نشست‌ها و دوره‌های علمی، کارگاه‌های آموزشی، پژوهشی، سخنرانی‌، همایش‌ها و ... در حوزه‌های تخصصی سازمان سمت؛‌ برگزاری نمایشگاه‌های کتاب استانی با حمایت سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری.

کلید واژه ها: سازمان سمت سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری


نظر شما :