کتاب قواعد فقه (بخش قضایی) اثر آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی منتشر شد

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۳:۳۷ کد : ۷۵۳ اخبار معرفی آثار
تعداد بازدید:۱۵۹۳
آخرین اثر گروه فقه و مبانی حقوق اسلامی با عنوان قواعد فقه (بخش قضایی) اثر آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی از سوی سازمان «سمت» به زیور طبع آراسته شد.
کتاب قواعد فقه (بخش قضایی) اثر آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی منتشر شد

به گزارش روابط عمومی «سمت»، کتاب قواعد فقه (بخش قضایی) اثر آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی منتشر شد و در هشتمین روز نمایشگاه در اختیار علاقمندان قرار گرفت. این کتاب در اصل سلسله‌ای از دروس عرضه‌شده در جمع طلاب و قضات فاضل حوزۀ علمیۀ تهران است که پیش از این در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی به سال ۱۳۹۸ چاپ و منتشر شده است و اینک پس از ویرایش مجدد، از سوی سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی (سمت) تجدید چاپ می‌شود.
قاعده‌های فقهی بیان شده در این کتاب به ترتیب عبارتند از: قاعدۀ البینة علی المدعی و الیمین علی من أنکر، قاعدۀ حجیت بیّنه، قاعدۀ إقرار العقلاء علی أنفسهم جائز، قاعدۀ من ملک شیئاً ملک الإقرار به، قاعدۀ ‌لا ضرر و لا ضرار فی الإسلام، قاعدۀ لا حرج، قاعدۀ وزر، قاعدۀ المؤمنون عند شروطهم، قاعدۀ غرور، قاعدۀ قبح عقاب بلا بیان، قاعدۀ لطف و قاعدۀ صحت، قاعدۀ عدل و انصاف.
کتاب حاضر برای دانشجویان رشته فقه و مبانی و حقوق اسلامی در درس«مبانی فقه و اصول» به ارزش ۲ واحد تدوین شده است. علاقمندان می‌توانند این کتاب را با تخفیف از غرفه‌های «سمت» در دو بخش عمومی به آدرس شبستان، راهروی ۱۸، غرفه ۳۷۱ و بخش دانشگاهی به آدرس رواق غربی، سالن ۲، راهرویF، غرفه ۸۰ تهیه نمایند. 

کلید واژه ها: قواعد فقه بخش قضایی سازمان سمت سید ابراهیم رئیسی


( ۱۰ )

نظر شما :