دکتر مهدوی‌زادگان در انستیتو شرق شناسی آکادمی علوم روسیه حضور یافت

۰۳ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۰۵ کد : ۵۷۰ اخبار
تعداد بازدید:۱۶۱۱
رئیس «سمت» در ادامه بازدید و مذاکره با روسای مراکز علمی و دانشگاهی کشور روسیه در انستیتو شرق شناسی آکادمی علوم روسیه حضور یافت و با دکتر علیکبراف رئیس این انستیتو دیدار و گفتگو کرد.
دکتر مهدوی‌زادگان در انستیتو شرق شناسی آکادمی علوم روسیه حضور یافت

به گزارش روابط‌عمومی «سمت» دکتر داود مهدوی‌زادگان رئیس «سازمان مطالعه و تدوین» در ادامه فعالیت‌‌های روز دوم سفر خود به کشور روسیه به انستیتو شرق شناسی آکادمی علوم روسیه رفت و با دکتر علیکبراف رئیس این انستیتو دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار ضمن آشنایی روسای دو مرکز با فعالیت‌های علمی یکدیگر درخصوص نگاه و برخوردهای غرب با فرهنگ شرق و فرهنگ اسلامی به گفتگوی علمی و تبادل نظر پرداختند. همچنین دو طرف درباره محورها و نحوه همکاری مشترک پژوهشی و ترجمه و چاپ کتاب به زبان روسی و فارسی به‌ویژه درباره ترجمه کتاب اسلام‌شناسی در روسیه به زبان فارسی و انتشار آن در ایران به گفتگو پرداختند. 

با توجه به علاقه‌مندی دو طرف برای همکاری‌های علمی و پژوهشی مشترک، تفاهم‌نامه همکاری  بین «سازمان مطالعه و تدوین» و انستیتو شرق شناسی آکادمی علوم روسیه در پایان این دیدار به امضای روسای دو مرکز رسید.

در ادامه بازدید دکتر مهدوی‌زادگان از انستیتو شرق شناسی آکادمی علوم روسیه، وی با مدیران دو گروه دیگر از این مرکز علمی، دیدار کرد و با فعالیت‌های تخصصی آنها از نزدیک آشنا شد. بخش تاریخ یکی از این دو گروه بود و دکتر مهدوی‌زادگان در دیدار با مدیر این بخش دکتر الکساندر وسیلیف، درگذشت پدر وی که مدیر سابق گروه تاریخ بود و از فرهیختگان حوزه تاریخ و شرق شناسی بشمار می‌رفتند را تسلیت گفت. از جمله پژوهش‌های مهم این گروه کار بر روی اسناد آرشیوی و تاریخی نیروی دریایی روسیه است که به تازگی بخشی از آنها از وضع محرمانه خارج شده است. اهمیت این فعالیت شناسایی اسناد تاریخی ایران در این بخش است.

آخرین گفتگوی دکتر مهدوی‌زادگان در انستیتو شرق شناسی آکادمی علوم روسیه با مدیر مرکز فرهنگی، خانم دکتر النا قطب راوندی بود. این استاد زبان فارسی و سیاست خارجی روسیه در کشورهای شرقی دارای اصالتی ایرانی بود و دکتر مهدوی زادگان در دفتر یادبود این مرکز فرهنگی از فعالیت‌های علمی و فرهنگی این مرکز تشکر و قدردانی کرد.

کلید واژه ها: دکتر مهدوی زادگان بازدید از روسیه


نظر شما :