سخنرانی با عنوان «عملکرد نیروهای بسیج در جنگ ترکیبی» در «سمت»

۲۷ آذر ۱۴۰۱ | ۱۵:۴۷ کد : ۴۸۰ اخبار
تعداد بازدید:۲۲۲۰
سخنرانی با موضوع عملکرد نیروهای بسیج در جنگ ترکیبی با حضور دکتر محمدجواد اخوان، مدیر مسئول روزنامه جوان در «سمت» برگزار شد.
سخنرانی با عنوان «عملکرد نیروهای بسیج در جنگ ترکیبی» در «سمت»

به گزارش روابط‌عمومی «سمت»، سخنرانی با موضوع عملکرد نیروهای بسیج در جنگ ترکیبی با هماهنگی کانون بسیج کارکنان «سازمان مطالعه و تدوین» و با دعوت از دکتر محمدجواد اخوان، مدیر مسئول روزنامه جوان برگزار شد.

دکتر اخوان جنگ ترکیبی را نسل جدیدی از جنگ‌ها معرفی کرد و قائل شد هم‌اکنون روزآمدترین مدل آن علیه جمهوری اسلامی ایران در حال اجرا است. وی در ادامه به تبیین این جنگ در ساحت‌های اقتصادی، شناختی، اطلاعاتی، سیاسی و اجتماعی، نیابتی و تروریستی، سایبری و نظامی پرداخت.

این فعال رسانه‌ای مقصود از جنگ شناختی را هدف قرار دادن قوه شناخت عموم مردم و نخبگان جامعه به منظور تغییر هنجارها، ارزش‌ها، باورها، نگرش‌ها و رفتارها از طریق مدیریت ادراک و برداشت آنها دانست. وی کارکردهایی را برای این نوع جنگ برشمرد که از جمله آنها می‌توان به این موارد اشاره کرد: تغییر نگرش در جامعه کشور هدف؛ اثربخش نمودن جنگ اطلاعاتی؛ اختلال و خطا در دستگاه محاسبات تصمیم‌گیران؛ ایجاد گسست عاطفی-ادراکی بین توده‌ها و نخبگان با حاکمیت؛ تضعیف و زوال سرمایه اجتماعی نظام و زمینه‌سازی شورش و بی‎‌ثباتی.

در پایان برنامه حاضران نقطه نظرات و سئوالات خود را مطرح کردند و در موضوع سخنرانی به گفتگو پرداختند.

کلید واژه ها: جنگ ترکیبی بسیج جهاد تبیین جنگ جامعه جنگ شناختی دکتر محمدجواد اخوان روزنامه جوان دکتر اخوان


( ۱ )

نظر شما :