بسیج اساتید برگزار کرد: اولین همایش جهادگران تبیین در دانشگاه

۲۴ مهر ۱۴۰۱ | ۰۹:۴۳ کد : ۴۴۴ اخبار
تعداد بازدید:۲۳۳۹
سردار سرلشگر حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اولین همایش ملی جهادگران تبیین دانشگاه: ریشه ناآرامی‌های اخیر، بر اساس داده‌های اطلاعاتی دقیق، در قلب نظام سلطه نهفته است.
بسیج اساتید برگزار کرد: اولین همایش جهادگران تبیین در دانشگاه

به گزارش روابط عمومی «سمت»، اولین همایش ملی جهادگران تبیین دانشگاه با حضور ۷۰۰ استاد جهادگر تبیین از جمله دکتر خادمی مسئول بسیج اساتید سمت، 21 مهر در دانشگاه آزاد علوم تحقیقات تهران برگزار شد.

دکتر محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در افتتاحیه این همایش گفت: جهاد تبیین یکی از واژه‌های کلیدی و پرتکرار مقام معظم رهبری بوده که از آن به عنوان فریضه قطعی نام بردند و از اساتید و دانشجویان نیز به عنوان افسران جنگ نرم نام بردند و در بازه فعلی، به جهاد تبیین نیاز فوری و اساسی در کشور وجود دارد و ان‌شاءلله بتوانیم به این رسالت تاریخی عمل کنیم.


دکتر مردانی با اشاره به سه اولویت سازمان بسیج اساتید اظهار کرد: انسجام بخشی درون سازمانی، کمک به اعتلای آموزش عالی و کمک به ارتقای کارآمدی نظام حکمرانی کشور در راستای تحقق دولت اسلامی از اولویت‌های سازمان بسیج اساتید است.


سردار سرلشگر حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به عنوان نخستین مهمان این همایش به دست‌آوردهای جمهوری اسلامی اشاره کرد و همین مسئله را سبب کینه‌توزی دشمنان دانست و تاکید کرد ریشه ناآرامی‌های اخیر، بر اساس داده‌های اطلاعاتی دقیق، در قلب نظام سلطه نهفته است؛ این نبردی است که از درون خیابان‌های شهر‌های ما تا واشنگتن، نیوریورک، لندن، تل‌آویو و ریاض امتداد دارد.
در نوبت عصر این همایش یک روزه دکتر احمد وحیدی وزیر کشور در تییبن اهمیت رویداد اخیر بیان کرد در ایالات متحده ظرف یک هفته ۱۵۰۴ مقاله، انگلستان در ۹ روز ۷۲۰ مقاله، اتحادیه اروپا از ۱۶ تا ۲۴ سپتامبر ۱۳۴ مقاله، آلمان ۸۳۰ مقاله، فرانسه ۶۵۵ مقاله، اسپانیا ۲۰۷ مقاله و ایتالیا ۴۹۷ در رابطه با مهسا امینی نوشته شد.


در شلوغ‌ترین روز تجمعات اخیر ۴۵ هزار نفر در تجمعات شرکت کردند که بین اینها تعداد زیادی جوانان هیجان‌زده و احساسی بودند. البته تعدادی هم سازمان‌یافته و آموزش‌دیده بودند و خیلی خشن برخورد می‌کردند. درباره یک نفر که در مقابل وزارت کشور بازداشت شده بود گفته شد هر ۱۰-۱۵ دقیقه حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون به حساب این فرد واریز شده بود.
هسته‌های مختلفی در ناآرامی‌های اخیر فعال بودند. مثلاً هسته‌های سازمان‌یافته رژیم صهیونیستی فعالیت داشتند. و به برخی برای هر کوکتل مولوتوف ۵۰۰ هزار تومان داده می‌شد.


در بیانیۀ پایانی این همایش یک روزه آمده‌است: با توجه به اینکه عصر جدید عصر اینترنت و ارتباطات خوانده شده و اکنون شبکه‌های اجتماعی به عنوان تولیدکنندگان معنا و قدرت تبدیل گردیده و تحرکات اخیر نیز در چارچوب تئوریک جنبش‌های اینترنتی صورت پذیرفت، ضروری است اساتید و نهادهای انقلابی این بستر و الزامات آن را بطور دقیق شناخته و روشنگری‌های خود را با حضور فعال در این فضا و ایجاد ارتباط شبکه‌ای تداوم بخشند.


اساتید دانشگاه همچنین افزودند: به دانشجویان عزیزمان که آن‌ها را مانند فرزندان خود دانسته و خیر و صلاح وآینده‌ای روشن و نیکو برای آنها می‌خواهیم و تنها انگیزه و عشق در دانشگاه بودن‌مان آن‌ها بوده و از هیچ تلاش خیرخواهانه برای رشد و پیشرفت آنها دریغ نداشته و نداریم، عرض می‌کنیم آینده ایران عزیز اگر با همت و اراده و عقلانیت و پشتکار و بردباری و شکیبایی شما عزیزان همراه باشد، روشن‌تر از همیشه خواهد بود.

کلید واژه ها: بسیج جهاد تبیین انقلاب اسلامی ایران


( ۱ )

نظر شما :