نشست هم‌اندیشی «سمت» و مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی

۲۷ آذر ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۶ کد : ۳۱۵ اخبار
تعداد بازدید:۲۹۴۵
نشست هم‌اندیشی سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی (سمت) و مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد.
نشست هم‌اندیشی «سمت» و مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی

به گزارش روابط‌عمومی «سمت»، صبح روز شنبه بیست و هفتم آذرماه جلسه‌ای با محوریت هم‌اندیشی با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر داود مهدی‌زادگان سرپرست سازمان «سمت» و اعضای اندیشکده بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد.


در این دیدار که چند تن از اعضای پژوهشی «سمت» از جمله حمیدرضا خادمی معاون پژوهشی این سازمان نیز در آن حضور داشت اعضای اندیشکده بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به بیان دیدگاه‌های خود پیرامون بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و ارائه راهکار‌های برای کمک به ترویج و گسترش بهتر ارزش‌های موجود در این بیانیه پرداختند.

 

 


در این جلسه و پس از استماع نظرات حاضرین حجت‌الاسلام دکتر داود مهدوی‌زادگان سرپرست سازمان «سمت» در سخنانی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و خوشامدگویی به اعضای اندیشکده بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تشکر از آقای محمدحسین ضمیریان از اعضای این اندیشکده به دلیل فراهم آورد مقدمات تشکیل نشست هم‌اندیشی، ابراز امیدواری کرد که این نشست‌ها ادامه پیدا کند.
مهدوی‌زادگان تاکید کرد: کمترین جمع‌بندی از این نشست همین است که باب گفتگو بین «سمت» و پژوهشگران مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی باز شده است و امیدوارم هر دو طرف این همت را داشته باشند که این باب باز شده همیشه مفتوح بماند.

سرپرست سازمان سمت باتوجه‌به نظرات مطرح شده در جلسه گفت: پیداست که مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی در بسیاری از زمینه‌ها می‌تواند به «سمت» کمک کند و لازمه این همکاری این است که مؤسسه عناوینی را برای همکاری به ما اعلام و همچنین پژوهشگران خود را به «سمت» معرفی کند.


دکتر مهدوی‌زادگان با اشاره به ماهیت کتاب درسی و دانشگاهی بودن آثار «سمت» یادآور شد: می‌دانم بسیاری از اساتید آثار علمی خوبی در موضوعات مطرح شده دارند اما این آثار ماهیت کتاب درسی و دانشگاهی ندارند ما باید تلاش کنیم این آثار را به این جهت سوق دهیم البته در «سمت» واحد تدوین وجود دارد که به این استانداردسازی می‌پردازد و در صورت مراجعه آثار به «سمت» این واحد می‌تواند اقداماتی در تبدیل آن اثر به کتاب درسی داشته باشد.


در پایان این جلسه سرپرست سازمان «سمت» ابراز امیدواری کرد که جلسات بعدی با سازماندهی بهتر و ارائه مطالب پژوهشی بیشتر برگزار شود تا حاصل آن ایجاد یک همکاری خوب بین طرفین باشد.

 


( ۵ )

نظر شما :