چالش‌های توسعه اقتصاد گردشگری ایران: با رهیافتی هرمنوتیک

۲۲ تیر ۱۴۰۰ | ۱۴:۲۹ کد : ۲۳۹ اخبار
تعداد بازدید:۴۳۰۸
وبینار بین‌المللی «چالش‌های توسعه اقتصاد گردشگری ایران: با رهیافتی هرمنوتیک» به اهتمام گروه اقتصاد اسلامی سازمان «سمت»، برگزار شد.
چالش‌های توسعه اقتصاد گردشگری ایران: با رهیافتی هرمنوتیک

به گزارش روابط عمومی «سمت» وبینار بین‌المللی «چالش‌های توسعه اقتصاد گردشگری ایران: با رهیافتی هرمنوتیک» پنج شنبه هفدهم تیرماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۹ تا  ۲۲ به اهتمام گروه اقتصاد اسلامی سازمان «سمت»، برگزار شد و درباره چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی صنعت گردشگری ایران بحث و گفت و گو شد. شرکت کنندگان در وبینار که جمعی از استادان اقتصاد و پژوهشگران حوزۀ توریسم بودند هر یک ذیل یکی از محورهای زیر دیدگاه‌های خود را بیان و تشریح کردند.  

جلایر خلیل زاده عضو هیئت علمی دانشگاه کارولینای شرقی با عنوان «تصویر مقصد و توسعۀ گردشگری»، علی اصغر مونسان، عضو هیئت علمی  دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال نیز با عنوان «توسعۀ گردشگری؛ از برنامه تا عمل» مسعود خدادادی، عضو هیئت علمی اسکاتلند غربی با عنوان «چالش‌های توسعۀ گردشگری بین‌المللی، تحریم‌ها» سخنرانی کردند.

در ادامه نیز  سه نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز به ترتیب؛ سیده خدیجه رضاطبع با عنوان «توسعۀ بازارهای بین‌المللی گردشگری، استراتژی تورهای چند مقصده» و بهنام کیان با عنوان «اقتصاد گردشگری اسلامی و حلال» و در نهایت رحیم حیدری با عنوان «چشم انداز بازارهای فرهنگی و بازاریابی گردشگری اسلامی و حلال» سخنرانی کردند. 

در این وبینار فقدان زیرساخت‌های رفاهی؛ اقتصادِ نفتی؛ مداخلۀ دولت‌ها در سیاست‌گذاری‌ها؛ رویکردهای سیاسی ناهمساز با مقولۀ توریسم، ضعفِ تبلیغات، بی اعتنایی به تحولات جهانی اقتصادِ توریسم از جملۀ چالش‌ها و پشتوانۀ غنی تاریخی و فرهنگی و مذهبی و شهرت ایران به عنوان یگانه مقصد گردشگری تماماً اسلامی در زمرۀ امکان‌ها، ظرفیت‌ها و امتیازهای گردشگری ایران معرفی شد.

کلید واژه ها: چالش‌های توسعه اقتصاد گردشگری ایران اقتصاد اسلامی سازمان سمت سمت نشست


نظر شما :