حضور فعال سازمان «سمت» در نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت ۲۰۲۰

۱۴ آبان ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۸ کد : ۱۴۰ اخبار
تعداد بازدید:۳۰۹۹
سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) با کاتالوگ معرفی نزدیک به ۱۳۵۰ عنوان کتاب از محصولات خود در نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت ۲۰۲۰ شرکت کرد
حضور فعال سازمان «سمت» در نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت ۲۰۲۰

به گزارش روابط عمومی «سمت»،  هفتاد و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت با پیشینه‌ای ۵۰۰ ساله که بزرگترین نمایشگاه برای عرضه کتاب و محصولات رسانه‌ای و رویدادهای فرهنگی در جهان است، در تاریخ ۲۷-۲۳ ام مهرماه ۱۳۹۹ برگزار شد. این نمایشگاه که به دلیل همه‌گیری بیماری کوید-۱۹ ، ابتدا در کنار امکان مشارکت حضوری، حضور مجازی را نیز فراهم کرده بود، در نهایت، تنها به صورت مجازی به طور رسمی برگزار شد. دولت آلمان هدف خود از فراهم کردن بسیاری از امکانات و پلتفورم‌ها به صورت رایگان برای ارائه و همکاری شرکت‌کنندگان در نمایشگاه را پیام امیدی برای صنعت چاپ و نشر و نیز مشتاقان و علاقمندان به کتاب و ادبیات در شرایط کنونی معرفی کرده است.
در حالی که برخی از امکانات این نمایشگاه از دو هفته پیش از آغاز کار نمایشگاه فعال شد، این نمایشگاه به طور رسمی کار خود را با مشارکت ۴۴۴۰ شرکت‌کننده دیجیتال از ۱۰۳ کشور آغاز کرد که کشور آلمان با  ۱۲۸۳  شرکت‌کننده دیجیتال بالاترین سهم مشارکت را داشت و از کشورهای آسیایی نیز کشور چین با ۱۲۶ شرکت کننده بالاترین میزان مشارکت را به خود اختصاص داد. طی پنج روز رسمی برگزاری این نمایشگاه رویدادهای بسیاری از جمله سمینارها و سخنرانی‌هایی از سوی برگزارکنندگان نمایشگاه و نیز شرکت‌کنندگان برگزار شد که ۷۵۰ سخنران در آنها مشارکت داشتند. 


نگاهی به آمار نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت ۲۰۲۰ :
•    ثبت پروفایل ۴۴۴۰ شرکت کننده از ۱۰۳ کشور به عنوان غرفه‌داران مجازی در نمایشگاه 
•    ثبت  ۳۶۴۴ رویداد طی یک هفته ( ۲۱ تا ۲۷  ام مهرماه)
•    ثبت ۶۸۰۰ کاشی تبلغاتی در وبسایت نمایشگاه توسط غرفه‌داران مجازی
•    ۱.۵ میلیون بازدید از ۱۲۴ کشور از یک رویداد نمایشگاه در فضای مجازی

•    ثبت پروفایل ۴۱۶۵ خریدار و فروشنده در پلتفورم فرانکفورت رایتس
•    ثبت ۳۱۱۰۰ عنوان کتاب توسط غرفه داران مجازی در نمایشگاه
•    ثبت ۴۰۰۰۰۰ عنوان کتاب در پلتفورم فرانکفورت رایتس
•    ثبت ۲۳۸۸ کاربر ابزار همسان یابی
•    ثبت ۹۵۴۲ درخواست در ابزار همسان یابی
•    ثبت ۳۱۳۵ همسان یابی


گرچه زمان رسمی این نمایشگاه به پایان رسیده است اما بسیاری از امکانات و پلتفورم‌های این نمایشگاه از جمله پروفایل غرفه‌داران مجازی (Exhibitor Directory)، پلتفورم حق و امتیاز فرانکفورت (Frankfurt Rights)، و ابزار همسان یابی (Matchmaking Tool) تا آغاز ارائه‌ی امکانات و شرایط نمایشگاه فرانکفورت در سال ۲۰۲۱، همچنان بدون پرداخت هزینه در دسترس و قابل استفاده خواهند بود که امکان برقراری ارتباط و همکاری با ناشران، مراکز علمی و سازمان‌های فرهنگی شرکت‌کننده در این پلتفورم‌ها را فراهم می‌سازند.


در این نمایشگاه، تنها ۲۵ شرکت کننده از جمهوری اسلامی ایران حضور یافتند که در میان آنها می توان از سازمان نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، موسسه فرهنگی و هنری و انتشارات بین المللی الهدی، مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی، انتشارات نشر چشمه، و آژانس ادبی و ترجمه پل نام برد. سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) نیز با کاتالوگ معرفی نزدیک به ۱۳۵۰ عنوان کتاب از محصولات به همراه دسترسی به وبسایت‌های زبان خارجی (انگلیسی و عربی) این سازمان در بخش‌ غرفه داران و  نیز در پلتفورم‌های مختلف این نمایشگاه حضور یافته است تا در راستای تحقق اهداف و چشم انداز این سازمان در سطح بین المللی، فعالیت‎ها و همکاری‌های علمی خود با مراکز علمی و فرهنگی را گسترش و توسعه دهد.

کلید واژه ها: نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت ۲۰۲۰ بین الملل


( ۱ )

نظر شما :