سازمان مطالعه و تدوین میزبان بالاترین مقام پژوهشی وزارت عتف

۲۲ مهر ۱۳۹۹ | ۱۹:۵۹ کد : ۱۳۴ اخبار
تعداد بازدید:۴۲۱۵
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم از سازمان «سمت» بازدید کرد.
سازمان مطالعه و تدوین میزبان بالاترین مقام پژوهشی وزارت عتف

به گزارش روابط‌عمومی «سمت»، صبح امروز سه‌شنبه ۲۲ مهرماه غلامحسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به همراه محسن شریفی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری امور پژوهشی این وزارتخانه در محل سازمان «مطالعه و تدوین» حاضر شدند و در جلسه‌ای مشترک با حجت‌الاسلام محمد ذبیحی رئیس این سازمان و جمعی از معاونان و مدیران ارشد این مرکز علمی و پژوهشی شرکت کردند.

در ابتدایی این دیدار زهرا ابوالحسنی چیمه رئیس پژوهشکده تحقیق و توسعه‌ علوم انسانی سازمان «سمت» و سرپرست مدیریت پژوهشی این سازمان با ارائه پاورپوینتی به توضیح ساختار ارکان تحت مدیریت خود پرداخت و با تشریح عملکرد گروه‌های پژوهشی سازمان «مطالعه و تدوین» معاون وزیر عتف راد درجریان آخرین تحولات ساختاری و دستاوردهای پژوهشی «سمت» قرار داد.

 ابوالحسنی با بیان توصیفی از ساختار پژوهشی «سمت» به تشریح توانمندی ها و برنامه های آتی این سازمان در حوزه پژوهش پرداخت و به دستاوردهای «سمت» در راه تدوین کتب درسی دانشگاهی اشاره کرد. این عضو هیات علمی سازمان «سمت» همچنین با نگاهی مقایسه ای به بیان نقاط مشترک و ویژگی های متمایز سازمان «سمت» با مراکز علمی مشابه و معتبر خارج از کشور پرداخت.


در این جلسه که حمیدرضا خادمی معاون پژوهشی، محمدرضا سعیدی معاون نظارت علمی - فنی و محمد آریامنش معاون اجرایی سازمان نیز حضور داشتند طرفین به بیان دیدگاه‌های خود پیرامون شرح وظایف سازمان «سمت» و ارائه آمارهایی از عملکرد این سازمان در چند دهه گذشته پرداختند.
همچنین معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به دو وجه برجستهٔ سازمان «سمت» یعنی وجه تخصص در انتشار کتاب بخصوص کتاب دانشگاهی و وجه پژوهشی این سازمان که در معرفی پژوهشکده «تحقیق و توسعه علوم‌انسانی» وابسته به «سمت» به آن پرداخته می‌شود ابراز امیدواری کرد به‌زودی و با تعریف یک نقشهٔ راه جدید و ایجاد تمرکز در زیر مجموعه‌های وزارت علوم، «سمت» بتواند در جایگاه تنها بازوی وزارت علوم در مسیر حمایت از تولید آثار علوم‌انسانی و حتی علوم پایه در سرار کشور قرار گیرد و امکانات حمایتی وزارت علوم از طریق سمت به شیوه‌ای متمرکز در اختیار جامعه علمی کشور قرار گیرد.
پس از این جلسه نیز آقای رحیمی بازدیدی از ساختمان شمارهٔ دو سازمان «مطالعه و تدوین» که در مراحل پایانی ساخت خود قرار دارد داشت و از نمایشگاه موقتی که در محل آن ساختمان به شکل محدود برپا شده بود دیدن کرد.
در ادامه می‌توانید عکس‌های بیشتری از این رویداد را ملاحظه کنید:

کلید واژه ها: وزارت علوم


( ۴ )

نظر شما :