پیام تبریک رئیس «سمت» به مناسبت فرا رسیدن روز استاد

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۹:۴۵ کد : ۸۹ اخبار
تعداد بازدید:۴۳۰۷
حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد ذبیحی در پیامی فرارسیدن روز استاد را تبریک گفت.
پیام تبریک رئیس «سمت» به مناسبت فرا رسیدن روز استاد

به نام آنکه جان را فکرت آموخت

استادان ارجمند؛ اعضای گرانقدر هیئتِ علمی سازمان «سمت»
با سلام و آرزوی بهروزی؛
از امام پارسایان، علی «ع» نقل است که: «هر که مرا سخنی آموخت، چراغ بندگی‌ام افروخت».
12 اردیبهشتِ هر سال بهانه‌ای است یا روزنی که از آن به رویدادی مهم نظر بیفکنیم و برای رسیدن به هدف‌های عالی‌تر و افق‌های روشن‌تر، طرحی نو دَراندازیم.
اینجانب ضمن آرزوی قبولی طاعات و‌ عبادات، در آستانه سالروز شهادت استاد عالیقدر حوزه و دانشگاه، شهید مرتضی مطهری، و یادکرد استاد فرهیخته، روانشاد دکتر احمد احمدی در آستانِ دومین سالگشت فقدان ایشان، افزون بر ارج نهادن به کوشش‌های ارزشمندتان در جهت اعتلای علمی سازمان و بلند کردن نام آن در جامعه دانشگاهی، روز استاد را به محضرتان شادباش میگویم.

راست آن است که دانش‌اندوزی و پاسداشت دانشوَران شرط حیاتی توسعه و آبادانی هر کشوری است و سهم آن چندان سترگ، که در غیابش نه چرخ توسعه میچرخد و نه راهی به آبادانی گشوده است.
اعضای ارجمند هیئت علمی! امید واثق دارم که از رهگذار تکاپوی علمی‌تان بر اقتدار و اعتبار سازمان «سمت» افزوده خواهد شد و ما هر چه در راستای رفع موانع و فراهم ساختن امکان پژوهش و امکاناتِ پژوهشی قدم برداریم، شایسته است؛ چه آنکه در جهان امروز تنها به مدد دانش‌اندوزی و پژوهندگی است که میتوان قد عَلم کرد و سَری در میان سَرها شد، همچنان که برای جاماندن از قافله شتابناک تمدن، جز خوارداشتِ دانش و اهل آن دلیلی قویتر، تصور نتوان کرد.  

بادا که در پرتو مساعی سودمند علمی‌تان و همراهیِ ثمربخش دیگر کارکنان گرانقدر سازمان، شاهد پویایی و شکوفایی هر چه بیشترِ فعالیتهای پژوهشی باشیم.‌
  ایام بکام
دکتر محمد ذبیحی
رئیس سازمان سمت

کلید واژه ها: روز استاد روز معلم


نظر شما :