دو جایزه برای «سمت» در هجدهمین جشن سالیانه انجمن منتقدان خانه تئاتر

۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰ کد : ۳۱ اخبار
تعداد بازدید:۴۶۵۹
هجدهمین جشن سالیانه انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف برگزارشد و دو جایزه بهترین ناشرِ فعال در زمینه تئاتر و برترین اثر پژوهشی به منصور براهیمی و حسین پاینده از سازمان «سمت» رسید.
دو جایزه برای «سمت» در هجدهمین جشن سالیانه انجمن منتقدان خانه تئاتر

به گزارش روابط عمومی سازمان «سمت»، هجدهمین جشن سالیانه انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر عصر پنجشنبه 24 مرداد در سالن زنده یاد عباس کیارستمی برگزار شد وضمن اهدای جایزه برترین اثر پژوهشی به دکتر حسین پاینده برای پژوهش ارزنده ایشان با عنوان «نظریه و نقد ادبی؛ درس‌نامه‌ای میان رشته‌ای»، جایزه بهترین ناشرِ فعال در زمینه تئاتر را نیز به منصور براهیمی، مدیر گروه هنر «سمت» اهدا کرد. 


پاینده در مراسم دریافت جایزه خود اظهار داشت: سوگند به قلم و آنچه با آن می نویسند؛ از اینکه انجمن به این کتاب توجه کردند و هدیه خود را از سرکار خانم معتمد آریا گرفتم و در جمع اهالی فرهیخته هستم به خود می بالم.
او ادامه داد: نوشتن این کتاب 3 سال با هدف گسترش نگاه نقادانه طول کشید و معتقدم رابطه مستقیمی بین نقد و دموکراسی وجود دارد. 
پاینده دارای مدرک دکترای نظریه و نقد ادبی از دانشگاه ساسکس است و استاد برجسته  دانشگاه علامه طباطبائی شناخته می‌شود. کتاب دو جلدی «نظریه و نقد ادبی» حاصل نخستین همکاری وی با سازمان «سمت» است.


جایزه بهترین ناشرِ فعال در زمینه تئاتر نیز به منصور براهیمی برای مدیریت هوشمندانه و انتشارِ آثارِ مفید و خواندنی در بخشِ هنر و تئاترِ سازمان «سَمت» اهدا شد. 
فاطمه معتمد آریا بازیگر سینما، امین عظیمی از اعضای هیات مدیره انجمن منتقدان خانه تئاتر را در اهدای جایزه این بخش همراهی کرد
منصور براهیمی، مدیر گروه هنر سازمان مطالعه و تدوین علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) است و آثار چاپ شده در این گروه غالباُ مورد استقبال جامعه هنری و علمی کشور قرار گرفته است.
 

کلید واژه ها: حسین پاینده منصور براهیمی


( ۱ )

نظر شما :