«اصول درمانگری و مشاوره با رویکرد اسلامی» شایسته تقدیر شد

۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰ کد : ۱۱۱ اخبار
تعداد بازدید:۳۷۴۴
اثر مشترک سازمان مطالعه تدوین «سمت» و «پژوهشگاه حوزه و دانشگاه» به عنوان اثر شایسته تقدیر یازدهمین جشنواره بین‌المللی فارابی معرفی شد.
«اصول درمانگری و مشاوره با رویکرد اسلامی» شایسته تقدیر شد

به گزارش روابط عمومی «سمت»، در گروه علوم تربیتی، روان‌شناسی و علوم ورزشی که بیشترین آثار واصله به دبیرخانه جشنواره را داشت، در سطح بزرگسال، کتاب «اصول درمانگری و مشاوره با رویکرد اسلامی» که به همت سازمان مطالعه تدوین «سمت» و «پژوهشگاه حوزه و دانشگاه» و به قلم مسعود جان بزرگی و آیت الله سیدمحمد غروی نوشته شده است شایسته تقدیر معرفی شد.

 

کتاب اصول روان درمانگری و مشاوره با رویکرد اسلامی (مفاهیم، فرآیند و فنون) نشان می‌دهد که یک مشاور و روان درمانگر، تمامی رفتار و سلوک خود را باید براساس قواعد حرفه‌ای تنظیم کند. آنچه این اثر را منحصر به فرد کرده، آن است که برای نخستین بار یک روان‌شناس و مشاور می‌تواند تمامی فعالیت‌های خود را براساس یک الگوی مذهبی اسلامی تبیین و تنظیم کند. الگویی که تصویر نسبتا" کامل‌تری از انسان و روابط او با عالم هستی و خداوند ارائه می‌دهد و توحید را مبنای اصلی فعالیت‌های علمی قرار می‌دهد. کتاب حاضر پس از بیان اصول کلی نظری به چهار حوزه اساسی خداشناسی، هستی‌شناسی، انسان‌شناسی و معادشناسی، تمامی مراحل درمان را تا بیان فنون اساسی پی می‌گیرد. پیگیری این اصول در فعالیت‌های مختلف مشاوره و روان درمانگری؛ ارزیابی، تشخیص، فرمول‌بندی، آسیب‌شناسی و درمان عملی، و در حد ظرفیت این کتاب، مجهز به استنادات دینی و علمی، به مشاور و مراجع کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری به کار با این کتاب بپردازد.

کلید واژه ها: جشنواره بین‌المللی فارابی


نظر شما :