امضای تفاهم نامه همکاری‌های علمی بین «سمت» و جامعه المصطفی العالمیه

۰۲ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۰ کد : ۷۳ اخبار
تعداد بازدید:۴۳۲۴
رئیس و جمعی از معاونان و مدیران سازمان «سمت» با حضور در جامعه المصطفی العالمیه با رئیس و اعضای این نهاد آموزشی دیدار کردند و تفاهم‌نامه‌ای برای همکاری‌های علمی بین این دو نهاد به امضا رسید.
امضای تفاهم نامه همکاری‌های علمی بین «سمت» و جامعه المصطفی العالمیه

در ابتدای جلسه امضای تفاهم نامه همکاری‌های علمی بین سازمان «سمت» و جامعه المصطفی العالمیه حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی رئیس جامعه المصطفی ضمن خوشامدگویی به ریاست سازمان و هیئت همراه، یاد و خاطره‌ی دکتر احمد احمدی را گرامی داشت و با اشاره به پایه‌گذاری دو نهاد مهم یعنی سازمان «سمت» و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از نقش راهبردی ایشان در تحول ساختار آموزشی حوزه‌های علمیه از طریق اعتباربخشی به مدارک حوزوی و فراهم ساختن حضور جدی حوزویان در محافل علمی تقدیر کرد. 

او همچنین سازمان «سمت» را سرمایه‌ای علمی و فرهنگی برای کشور دانست و اظهار امیدواری کرد که در پرتو تعامل مؤثر زمینه هم‌افزایی در حوزه‌های مختلف و بهره‌مندی از ظرفیت‌های متنوع دو نهاد فراهم شود.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محمد ذبیحی نیز در ادامه این نشست، ضمن تسلیت شهادت صدیقه طاهره فاطمه زهرا(س)، بیان کرد که همواره دست کمک به سوی تمام بزرگوارانی دراز می‌کنیم که می‌توانند کاری انجام دهند و اظهار داشت: ایران اسلامی در همین چند هفته اخیر و در زمانی کوتاه، مصیبت نیم‌قرن یک کشور را به خود دیده است که در این باره می‌توان به شهادت سردار رشید اسلام «حاج قاسم سلیمانی» و سقوط هواپیما و شهادت سرنشینان آن اشاره نمود.


او، در بخش دیگری از سخنان خود، به ظرفیت‌های سازمان سمت و تدوین 2300 عنوان کتاب درسی و آموزشی حوزوی و دانشگاهی اشاره نمود و اذعان داشت: سازمان سمت در تدوین متون آموزشی با نخبگان علمی ایران در ارتباط است و از تمام ظرفیت‌های دانشی این عزیزان بهره‌مند می‌شود.


رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها با بیان این که جامعهالمصطفی می‌تواند در بین‌المللی‌سازی ظرفیت‌های سازمان سمت ایفای نقش نماید، خاطرنشان کرد: جامعهالمصطفی و سازمان «سمت» باید با گسترش همکاری‌های علمی، ضمن فعال‌سازی ظرفیت‌ها، برای ارتقای سطح فعالیت‌های خود، برنامه‌های هدفمندی در دستور کار قرار دهند.


وی ضمن تأکید بر ارزشمندی ظرفیت‌های بین‌المللی جامعهالمصطفی، تصریح کرد: عرصه حقوق، جزو علومی است که حوزه‌های علمیه، به ویژه جامعهالمصطفی، می‌تواند با بهره‌گیری از نشان‌های تجاری دانشگاهی، حرف‌های جدید زیادی در عرصه بین‌الملل ارائه نماید.

محمدرضا سعیدی، معاون نظارت علمی- فنی سازمان «سمت» نیز با اشاره به سوابق همکاری «سمت» و  جامعه المصطفی، انتشار موفقیت آمیز کتاب «آشنایی با ادیان بزرگ» را الگو و پشتوانه مناسبی برای استمرار همکاری‌های دو نهاد برشمرد و آمادگی معاونتِ متبوع خود را برای همکاری در زمینه ویرایش آثار درسی اعلام نمود.

کوروش فتحی واجارگاه معاون پژوهشی، دیدگاه‌های خود را ذیل سه محور بین‌المللی کردن آموزش عالی، بهره مندی از شیوه های نوین در طراحی و تدریس منابع آموزشی و ترجمه دوسویه آثار از داخل به خارج و از خارج به داخل تشریح کرد.

بحث و تبادل نظر در خصوص بهره‌مندی از ظرفیت‌های متقابل و همرسانی تجارب در حوزه‌های ترجمه؛ به‌ ویژه به سبب تحصیل گویشوران بومیِ چندین زبان در جامعه المصطفی، طراحی و تدوین متون آموزشی، ویرایش و نگارش کتاب‌های درسی در قالب برگزاری کارگاه‌های آموزشی، و بازاریابی و فروش از دیگر محورهای این نشست بود. 
 

کلید واژه ها: جامعه المصطفی العالمیه تفاهم نامه


نظر شما :