معاون اجرایی جدید «سمت» معارفه شد

۱۲ آذر ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۸ کد : ۵۱ اخبار
تعداد بازدید:۵۹۷۰
جلسه تکریم و معارفه معاون اجرایی سازمان مطالعه و تدوین (سمت) روز گذشته در سالن اجتماعات سازمان «سمت» و با حضور حجت‌الاسلام محمد ذبیحی رئیس سازمان «سمت»، قاسم احمدی لاشکی نماینده و نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و معاونان، مدیران، کارکنان و اعضای هیئت علمی این سازمان، برگزار شد.
معاون اجرایی جدید «سمت» معارفه شد

محمد ذبیحی رئیس سازمان «سمت» در ابتدای جلسه ضمن تشکر از مهمانان، گفت: «از وقتی مسئولیت اداره سازمان را بر عهده گرفتم، هیچ جابجایی و عزل و نصب، انجام نداده‌ام. آقای دکتر رضایی معاون سابق اجرایی سازمان، اصرار داشتند که می‌خواهند به کار علمی بپردازند و امیدوارم موفق باشند. آقای دکتر آریامنش، که قرار است سکان معاونت اجرایی «سمت» را به دست بگیرند، تاکنون در سنگرهای مختلفی خدمت کرده‌اند و سوابق اجرایی بالایی دارند و به حسن خلق، شهرت دارند».
وی با اشاره به پذیرش مسئولیت و مبحث حق‌الناس، گفت: «پست‌های مدیریتی، جایگاهی مرتبط با حق‌الناس است و خدا از حق‌الناس نمی‌گذرد. کسی که مسئولیتی را می‌پذیرد، باید تمام وقت خود را به آن اختصاص دهد و در انجام وظایفش کوتاهی نکند. روایت قدسی داریم که وقتی حضرت موسی (ع) به خداوند عرض کرد که چرا فرعون را با اینهمه ظلم، سرنگون نمی‌کنی؟، گویا خداوند فرموده است فرعون برای مردم خدماتی هم داشته است و حق آنها را تا حدودی رعایت کرده؛ برای همین عمرش را طولانی کردم. اگر چنین باشد، نباید لحظه‌ای از عمرمان را جز خدمت به خلق، صرف کنیم».
در ادامه ابراهیم رضایی به ارائه گزارش عملکرد سی‌ماهه خود در این سِمت پرداخت و محمد آریامنش، معاون اجرایی جدید سازمان «سمت»، به بیان برنامه‌های خود پرداخت و افزود: «اگر به منابع انسانی توجه شود، قطعاً بزرگترین سرمایه‌مان حفظ خواهد شد. در این راه تغییر فرایندها و نگرش لازم است. امیدوارم با پیگیری‌ها و رهنمودهای ریاست محترم سازمان و معاونان، مدیران و کارکنان محترم بتوانیم منابع درآمدی سازمان را افزایش دهیم و روزی که می‌خواهم از این سازمان بروم، شرمنده شما نباشم».
قاسم احمدی لاشکی، نماینده و نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، سخنران بعدی این مراسم، به آشنایی با مرحوم دکتر احمد احمدی و سازمان «سمت» اشاره کرد و بیان داشت: «نزدیک به 8 سال است در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هستم و همین‌جا باید به کوتاهی‌‌مان در اینکه تاکنون به سازمان «سمت» سر نزدیم، اعتراف کنم؛ سازمانی که تاکنون بیش از 40 میلیون نسخه و حدود 2300 عنوان کتاب در حوزه علوم انسانی تولید و منتشر کرده و در اختیار دانشجویان قرار داده است. اکنون که در جمعی از بهترین‌ها و نخبگان هستم، حیف است درد دل نکرده ازینجا بروم؛ نکند که از حق کارکنان بزنیم و به مسائل عمرانی بپردازیم؛ بزرگترین مشکل آموزش و پرورش ما در حال حاضر همین است که بدون توجه و رسیدگی کافی به منابع انسانی ساختمان‌سازی کرد و امروز نیروی انسانی باارزش در حال تخلیه هستند و ساختمان‌ها خالی مانده‌اند. تصمیم اشتباهی در زمان آقای احمدی‌نژاد گرفته شد که گفتند معلم‌ها می‌توانند با 20 سال خدمت بازنشسته شوند. چه کسی جایگزین آنها می‌شود؟».
وی تصریح کرد: «سرمایه «سمت»، کارکنانش هستند. دیروز با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران جلسه‌ای داشتم، گفت به من دستور دادند که در فلان شهرستان، درخت‌ها را قطع کرده‌اند و بروید برخورد کنید. وقتی آنجا رفتیم، دیدیم گزارش درست است، اما چرا به این بلا دچار شدیم؟ آن محیط‌بان و کسانی که مسئولیت آنجا را داشتند، سه ماه است حقوق نگرفتند. سه ماه حقوق ندادی و توقع داری کسی نیاید قاچاق چوب کند؟ بلای جان امروز ما این است که نیروی انسانی را نادیده می‌گیریم. فکر می‌کنیم نیروی انسانی را تعدیل می‌کنیم، کار سه نفر را می‌دهیم یک نفر انجام دهد، بعد می‌گوییم با همین پول آن یک نفر را هم راضی می‌کنیم و بعد همان پول را هم هزینه چه و چه می‌کنیم و بعد، کارکنان نادیده گرفته می‌شوند».
این نماینده مجلس به وقایع اخیر کشور نیز اشاره کرد و گفت: «بعد از این گرانی بنزین که آقای رئیس‌جمهور ما را دور زد و رئیس محترم مجلس هم بدون هماهنگی ما در آن جلسه نشست، اتفاق‌هایی افتاد. بله؛ نعمت ولایت تا هست، بن‌بست نداریم. اما چرا باید اینهمه هزینه بتراشیم؟ چون نیروی انسانی و آدم‌ها را ندیدیم. شاخص‌ها را بالا و پایین کردند و اینکه بر انسان‌ها چه می‌گذرد را ندیدند و نتیجه‌اش، این بدبختی‌ها و گرفتاری‌ها بود. باید در هر مجموعه، اول نیروی انسانی را راضی نگه داشت».
وی بیان داشت: «امسال هم سال سخت مالی است. سال گذشته 447هزار میلیارد تومان بودجه که بستیم، نزدیک به 150 هزار میلیارد تومان را از نفت، 150 هزار میلیارد تومان را از مالیات و 51 هزار میلیارد هم اوراق (که کار بسیار بدی است و از سرمایه آیندگان پیش‌خرج کردن است که ناچاریم)بود، مابقی هم از املاک و اموال و آنچه مازاد داریم، اجازه فروش دادیم. امسال هم 15 آذرماه به استناد قانون، باید بودجه توسط دولت به مجلس بیاید. دوستان دولت اعلام کردند ما بودجه را دوساله می‌آوریم که خلاف بیّن قانون اساسی است. همچنین گفته‌اند بودجه بدون نفت بسته شود. باید هم ببندیم، باید هم راه‌های مقابله با تحریم‌ها را بدانیم و پیگیر باشیم و دنبال کنیم. اما این رقم 150 هزار میلیارد تومان را با چه جایگزین کنیم؟ طبیعی است کار بسیار سختی است و سال بسیار سختی پیش رو داریم. اگر قرار است ای بودجه‌ها به نتیجه برسد، باید خوب کار شود؛ اینکه کارکنان، خوب فکر کنند و درست کار کنند».
احمدی لاشکی خطاب به آریامنش معاون جدید اجرایی سازمان «سمت» گفت: «شما با سابقه‌ای ارزشمند، خدمت در این سِمت را پذیرا شدید. شما را به ادب، انسانی شایسته، اهل راستی و درستی و کار و تلاش می‌شناسم. خواهشم این است به عنوان احدی از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، که نیروی انسانی خود را راضی نگه دارید».
در پایان با حضور رئیس و معاونان سازمان «سمت» و احمدی لاشکی نماینده مجلس، ابراهیم رضایی تودیع و محمد آریامنش، به عنوان معاون اجرایی سازمان، معارفه شد.
گفتنی است محمد آریامنش عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور در مرتبه دانشیاری است و سوابقی چون معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی، معاون دفتر وزارتی وزارت علوم، رئیس پژوهشکده آموزش باز و از راه دور، رئیس پژوهشکده علوم و نانوفناوری، مدیر گروه زمین‌شناسی دانشگاه یزد، معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور، معاون برنامه‌ریزی سازمان سنجش آموزش کشور، معاون پیش‌بینی و پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور، مدیرکل منابع انسانی دانشگاه پیام‌نور را در کارنامه کاری خود دارد.

کلید واژه ها: محمد آریامنش احمدی لاشکی تودیع و معارفه سازمان سمت


( ۴ )

نظر شما :