دیدار رؤسای سازمان «سمت» و دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم

۰۷ مهر ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۵ کد : ۳۹ اخبار
تعداد بازدید:۴۶۸۱
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد ذبیحی، رئیس سازمان مطالعه و تدوین (سمت) و هیئت همراه، روز چهارشنبه سوم مهرماه، با حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد نقیب سرپرست و جمعی از مسئولان دانشگاه علوم و معارف قرآن، دیدار کردند.
دیدار رؤسای سازمان «سمت» و دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم

به گزارش روابط عمومی «سمت»، در این نشست حجت‌الاسلام‌والمسلمین نقیب، رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن، ضمن ازائه گزارشی از وضعیت و فعالیت‌های این دانشگاه از آغاز تاکنون، ابراز امیدواری کرد که با انتشار آثار تأیید شده و تسریع در فرایند ارزیابی دیگر آثار، شاهد شکوفایی و گسترش همکاری‌های علمی این دو نهاد باشیم.
در ادامه نشست، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذبیحی، رئیس سازمان «سمت»، همکاری با این نهاد قرآنی را در قالب انتشار مشترک کتاب‌های درسی و مبنایی، فرصت و افتخاری بزرگ دانست.
ذبیحی بر این نکته تصریح نمود که ما هر چه داریم، از دولت قرآن است. وی همچنین معارف قرآنی و مجموعه سنت و سیره را ارمغان گران‌سنگی دانست که می‌توان آن را به جهانیان عرضه کرد.
رئیس سازمان «سمت»، در پایان بر قوّت علمی آثار ارسالی به سازمان و برخورداری آن‌ها از استاندارهای پژوهشی لازم، تأکید کرد.
حمیدرضا خادمی رئیس پژوهشکده و مدیر دفتر قم سازمان «سمت» نیز، در این جلسه بر تقویت ارتباط دانشگاه با دفتر قمِ این سازمان و پیگیری و پیشبرد برنامه‌های مشترک را از طریق این واحد، عاملی مهم در دستیابی به هماهنگی حداکثری و شتاب بخشیدن به انجام امور برشمرد.
در پایان این نشست، مهدی داوری، سرپرست معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، با بیان اینکه تفاهم بین دانشگاه و سازمان «سمت»، برای اساتید و این دانشگاه بسیار امیدبخش است، به ارائه گزارشی از آثار ارسالی به سازمان «سمت» برای بررسی، پرداخت.
گفتنی است دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در سال 1361، با عنوان «مدرسه تربیت مدرس قرآن کریم» زیرنظر سازمان اوقاف و امور خیریه در تهران آغاز به کار کرد. پس از آن، از سال 1368، تحت عنوان آموزشکده تربیت‌معلم قرآن کریم در مقطع کاردانی، فعالیت خود را در رشته تربیت‌معلم قرآن مجید از طریق آزمون سراسریِ سازمان سنجش، ادامه داد و در سال 1372 به دانشکده تربیت‌معلم قرآن مجید و سپس دانشکده علوم قرآنی تهران ارتقا یافت. دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم هم‌اکنون دارای 860 عضو هیئت علمی و 19 دانشکده فعال در سراسر کشور است و قریب به 6000 دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، در این دانشگاه مشغول به تحصیل‌اند.

کلید واژه ها: سازمان سمت دانشگاه علوم معارف


( ۱ )

نظر شما :