نشست علمی پژوهشکده «سمت» و مؤسسه «گئورگ اکرت» آلمان

۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | ۰۹:۲۱ کد : ۳۵ اخبار
تعداد بازدید:۳۲۰۹
رئیس پژوهشکده «سمت» و چندتن از اعضای این پژوهشکده، با مسئولان مؤسسه «گئورگ اکرت» آلمان در زمینه فعالیت‌های مشترک، دیدار و گفتگو کردند.
نشست علمی پژوهشکده «سمت» و مؤسسه «گئورگ اکرت» آلمان

به گزارش روابط عمومی «سمت»، حمیدرضا خادمی رئیس پژوهشکده «سمت»، زهرا ابوالحسنی مدیر گروه مطالعات کتاب درسی و فؤاد مولودی معاون این پژوهشکده در قالب تیم علمی سازمان مطالعه و تدوین (سمت)، در سفر علمی به شهر «برانشویک» آلمان، از مؤسسه بین‌المللی مطالعات کتاب درسی «گئورگ اکرت» بازدید کردند.
در این سفر، که با حضور اکهارت فوکس رئیس مؤسسه «گئورگ اکرت»، مدیر بخش دین در کتاب درسی و پژوهشگر حوزه کتاب درسی این مؤسسه برگزار شد، رئیس مؤسسه «گئورگ اکرت»، توضیحاتی درباره فرایند پژوهش در حوزه کتاب درسی ارائه کرد.
وی تصریح کرد تأکید بر موضوعات فرهنگی و ارزشی و چگونگی عرضه آنها در کتاب درسی و کمک به پیشگیری از تعصبات و تبعیض در اینگونه کتاب‌ها، چه در سطح ملی و چه بین‌المللی، از جمله فعالیت‌های این مؤسسه است.
در این نشست همچنین درباره مشترکات پژوهشی و نقش سازمان «سمت» و مؤسسه «لایبنیتس»که مؤسسه اکرت عضو آن است، نیز گفتگو شد و زمینه فعالیت‌های مشترک مورد تبادل‌نظر و توافق قرار گرفت. انجام پژوهش‌های مشترک، استفاده از دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای اعضای هیئت علمی و عضویت و فعالیت در کمیته‌های علمی »همایش بین‌المللی کتاب درسی دانشگاهی« و نشریه «پژوهش و نگارش»، از جمله این توافق‌ها بود.
در پایان، رئیس پژوهشکده «سمت» و هیأت همراه، از کتابخانه و مرکز منابع آموزشی این مؤسسه دیدار کردند. در این بازدید، رئیس کتابخانه به معرفی منابع آموزشی و چگونگی مجموعه‌سازی به صورت نسخه کاغذی و دیجیتال، پرداخت.

 


نظر شما :