انتصاب معاون پژوهشی سازمان «سمت»

۰۸ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰ کد : ۳۰ اخبار
تعداد بازدید:۶۲۵۰
رئیس سازمان «سمت» کورش فتحی را بعنوان معاون پژوهشی این سازمان منصوب کرد.
انتصاب معاون پژوهشی سازمان «سمت»

محمد ذبیحی رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) در نشستی که با حضور معاونین، مدیران و اعضای هیأت علمی این سازمان برگزار شد، کورش فتحی واجارگاه را به عنوان معاون پژوهشی جدید«سمت» معرفی کرد.


ذبیحی در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد دکتر احمد احمدی بنیان‌گذار فقید سازمان «سمت»، اظهار داشت: « ما امروز میزبان دانشمندی بزرگ هستیم. دکتر فتحی نیازی به معرفی ندارند ایشان یکی از چهره‌های شاخص و برتر پژوهش کشور هستند و پژوهش‌های زیادی بخصوص در حوزه‌های که بسیار مورد نیاز سازمان «سمت» است انجام داده‌اند انشاالله بتوانیم با بهره‌گیری از ایشان گام‌هایی را که برای پیشرفت هرچه بیشتر سازمان لازم است، برداریم».

 

 


در ادامه معاونین نظارت علمی و اجرایی و تعدادی از اعضای هیئت علمی «سمت» نیز به آقای فتحی خیرمقدم گفتند و ضمن ابراز خرسندی از حضور ایشان در سازمان، آمادگی خودرا برای هرگونه همراهی و همکاری اعلام کردند. 


فتحی نیز ضمن اعلام خرسندی از همکاری با سازمان «سمت»، آن را مایه افتخار دانست و افزود:«من همه تلاشم را خواهم کرد و ان‌شاالله با یاری خداوند و حمایت همکاران بتوانیم کارهای بزرگی در این سازمان انجام دهیم. البته تاکنون «سمت» موفق به انجام کارهای بزرگی شده اما به قول دانش‌آموختگان رشته‌های مهندسی، همیشه جا برای بهبود هست».

 

 فتحی ، متولد رودسر (۱۳۴۶) است و تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته علوم تربیتی (مدیریت و برنامه ریزی آموزشی) از دانشگاه اصفهان آغاز کرد و پس از اتمام این دوره، در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت معلم تهران به تحصیل پرداخت. وی سپس مدرک دکتری را از دانشگاه تربیت مدرس اخذ و دوره تخصصی  مدیریت پژوهشی و برنامه ریزی آموزش عالی را در دانشگاه کاسل (آلمان) و دوره‌های مطالعاتی را در دانشگاههای ساترن‌کراس و گریفیث‌کوئینزلند استرالیا گذراند. او هم اکنون عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در مرتبه استادی است و سوابقی همچون مدیر گروه علوم تربیتی (مدیریت و برنامه ریزی آموزشی)، معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی و مدیر کل چاپ و نشر دانشگاه شهید بهشتی را در کارنامه دارد. فتحی همچنین ضمن ارائه مشاوره و عضویت در هیئت تحریریه نشریات معتبر علمی و شوراهای علمی و پژوهشی تعدادی از مراکز و نهادهای رسمی کشور از جمله شورای عالی برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم ، به مدت دو سال ریاست پژوهشکده فرهنگ و معارف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را بر عهده داشت. 
از او هچنین تعداد 72 عنوان کتاب، 128 مقاله فارسی و 38 مقاله انگلیسی به چاپ رسیده و تعداد قابل توجهی پروژه مطالعاتی و تحقیقی انجام یافته نیز در کارنامه علمی وی ثبت شده است.
 

کلید واژه ها: سازمان سمت کورش فتحی واجارگاه


( ۶ )

نظر شما :