«منطق تطبیقی»؛ اثر برگزیده در دهمین جشنواره بین‌المللی فارابی

۰۷ دی ۱۳۹۷ | ۱۳:۲۳ کد : ۱۶ اخبار
تعداد بازدید:۴۰۸۹
در دهمین جشنواره بین‌المللی فارابی که صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، کتاب «منطق تطبیقی» نوشته «اسدالله فلاحی» و منتشر شده توسط سازمان «سمت»، به عنوان اثر اول برگزیده گروه فلسفه، منطق و کلام، انتخاب شد.
«منطق تطبیقی»؛ اثر برگزیده در دهمین جشنواره بین‌المللی فارابی

به گزراش روابط عمومی «سمت»، این مراسم با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، رؤسای دانشگاه‌های برتر، رئیس بنیاد ملی نخبگان و مؤلفان برگزیده، برگزار شد.

اسدالله فلاحی، مؤلف این کتاب، در توضیح اثر خود نوشته است: «منطق سینوی و منطق جدید یک روح هستند در دو بدن: بدن یک کودک خردسال و بدن یک جوان نورسیده و تنومند. برخلاف دیدگاه برخی از معاصران که هرگونه سنجش و مقایسه‌ای میان این دو منطق را ممکن نمی‌دانند، نویسنده کتاب بر این باور است که منطق جدید صورت بسط‌یافته منطق سینوی است که به نوبه خود تکامل یافته منطق ارسطویی به شمار می‌رود. در این کتاب، تلاش شده است تا مفاهیم پایه‌ای و قواعد بنیادی در منطق سینوی به کمک شاخه‌های منطق جدید بازتفسیر و ارزیابی شوند. این کتاب نشان می‌دهد که درک دقت‌های نهفته در آثار منطق‌دانان سینوی بدون یاری گرفتن از شاخه‌های منطق جدید تا چه اندازه دشوار است و یافتن ابهام‌های فراوان و خطاهای گاه و بی‌گاه در این آثار و اصلاح آنها به کمک دانش روز چه آسان و شدنی است. آشکار است که با درک درست از گذشته می‌توان به طرح پرسش‌هایی نو برای اکنون پرداخت و در ساختن آینده سهیم بود». مشاهده جزئیات بیشتر اثر.

گفتنی است در این مراسم از ۳۶ اثر برگزیده داخلی و خارجی شامل ۱۶ اثر برگزیده داخلی، 7 اثر برگزیده خارجی و ۱۳ برگزیده در سایر بخش‌ها، تقدیر شد.

کلید واژه ها: جشنواره بین‌المللی فارابی


نظر شما :