«سمت» و دانشگاه شهید مطهری تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

۲۴ دی ۱۳۹۷ | ۱۰:۲۱ کد : ۱۱ اخبار
تعداد بازدید:۳۹۷۵
سازمان «سمت» و دانشگاه شهید مطهری، در جلسه‌ای مشترک با حضور رؤسای این دو مرکز، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
«سمت» و دانشگاه شهید مطهری تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

به گزارش روابط عمومی «سمت»، تفاهم‌نامه همکاری سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) و دانشگاه شهید مطهری، با حضور آیت‌الله امامی کاشانی مقام تولیت و رئیس دانشگاه شهید مطهری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد ذبیحی سرپرست سازمان «سمت»، حمیدرضا خادمی رئیس پژوهشکده «سمت»، مهدی زارع بهرام‌آبادی مدیر پژوهشی و قاسم محمدی مدیر گروه حقوق این سازمان، به امضای طرفین رسید.

در ابتدای این جلسه، ذبیحی به بازخوانی دستاوردها و کتب شاخص منتشر شده در سازمان مطالعه و تدوین (سمت) پرداخت.

وی با اشاره به وسعت کاری «سمت» از ابتدای فعالیت این سازمان تاکنون، افزود: «40 میلیون نسخه از آثار منتشر شده در «سمت»، در خانه مردم ایران وجود دارد. دانشجویان با دیدن نام «سمت» در جلد کتاب، می‌دانند که کار علمی کافی روی آن انجام شده است و برند «سمت» از اعتبار ویژه‌ای میان دانشجویان برخوردار است».

آیت‌الله امامی کاشانی، مقام تولیت و ریاست دانشگاه شهید مطهری، یاد و خاطره دکتر احمد احمدی بنیان‌گذار سازمان «سمت» را گرامی داشت و با اشاره به ظرفیت‌ها و تجربه سازمان «سمت» در تدوین کتب درسی، ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های پیش‌رو با محوریت چاپ کتاب‌هایی در حوزه فلسفه اخلاق و مباحث مشابه، صورت گیرد.

همچنین در این دیدار حمیدرضا خادمی رئیس پژوهشکده تحقیق و توسعه «سمت» ضمن ابراز امیدواری برای همکاری در تولید آثار مشترک، پیشنهاد تهیه درس‌نامه‌ای برگرفته از مباحث و تألیفات آیت‌الله امامی کاشانی را در حوزه فلسفه اخلاق برای دانشجویان، مطرح کرد.

در پایان این جلسه، تفاهم‌نامه‌ همکاری بین سازمان «سمت» و دانشگاه شهید مطهری، به امضای حجت‌الاسلام محمد ذبیحی و آیت‌الله امامی کاشانی رسید و تعدادی از آثار منتشر شده در سازمان «سمت»، از جمله یادنامه دکتر احمد احمدی، از طرف سرپرست سازمان «سمت»، به آیت‌الله امامی کاشانی اهدا شد.

گفتنی است، طراحی و اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک در زمینه تولید کتاب‌های مبنایی در حوزه فعالیت‌ها و اهداف مشترک، تألیف و ترجمه و تدوین کتاب‌های درسی رشته‌های مورد نیاز و مرتبط، تألیف و ترجمه کتاب‌های مبنایی درحوزه علوم انسانی، ترجمه کتاب‌های مورد نیاز علوم انسانی به زبان‌های خارجی، همکاری مشترک در زمینه نشر الکترونیک، برگزاری نشست‌ها و دوره‌های علمی و کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی و حمایت از پایان‌نامه‌ و رساله‌های تحصیلات تکمیلی با توجه به اهداف «سمت»، برخی از مفاد این تفاهم‌نامه را تشکیل می‌دهند.

 


نظر شما :